oncontextmenu="return false"

italy09

Här var vi i la spezia, väldigt "södern" pga staden ligger vid kusten. Vi övernattade där 2 nätter, men när vi kom till italien (första natten) så övernattade vi utanför parma. Dagen i la spezia var vår "solsemester", vi var på stranden hela dagen tills jag fick nog av solen. De hade massor av hello kitty stuff i italien, tom kitty glass! Tyvärr var smaken inte lika god som den ser ut..

Sen körde vi till pisa och såg på tornet en stund.

Sen fortsatte vår resa till florenz, vi stannade i ett underbart hotell i en liten by högt uppe vid bergen. Till mitt nomination-armband köpte mamma en michaelangelo bit (lbiten klängst till höger), för att han var född i florenz, museet mm. Under resan körde vi about 500km i vår hyr bil, ibland hade jag det tråkigt ensam i baksätet med min hello kitty mask men det var värt det! Nästa gång jag far till italien skulle jag vilja fara till rom, södra italien och sicilien. Jag köpte några saker också från italien, skall visa dem senare. Men annors så har det varit trevligt att vara hemma igen, träffa vänner och höra högt på musik i sitt rum. Jag försökte räkna idag till vilka länder jag har varit till i år, kommer inte rikigt ihåg exact men jag tror att jag har varit till Estland, Sverige, Tyskland, Danmark och Italien. Jag älskar att resa, vill ha ett jobb som ger den möjligheten. Jag vill resa till så många ställen, just nu skulle jag vilja resa inom asien, se kinamuren, gå i tokyo och fara till korea. Men det får väll väntta några år ännu. Men tillbaka till italien-resan, jag vill åka tillbaka till florenz!

I came I saw I conquered.

Hej! Sitter just nu pà ett internet cafè pà en by byggd làngt uppe pà bergen. Vi har just checkat in pà vàrt hotell hàr. Allt har gàtt riktigt bra hitills. Jag har tom blivit lite brun (!). Vi har àkt idag nàgra timmar med bil fràn la spezia. Igàr for vi till en strand fullpackat med en miljon andra mànniskor, pà nàgot sàtt fick vi àndo plats..  Jag har bràndt mig och det har pappa ocksà. Fast jag har tillfàllet att njuta av toscanas vackra landskap, kan jag inte àndo sluta tànka pà mina vànner i finland och vad jag missar just nu med dom.. Men back tooo u guys later!

CIRCUS

Vauv britneys konsert var jätte bra! Mycket bättre än vad jag hade tänkt mig. På bilderna ser det ut som att vi är jätte långt ifrån, men det är bara min kamera som får det att de ut så. Vi satt på första raden, som var den bästa platsen, man kunde se över människorna som stod och man var jätte nära britney! Whoho. Jag köpte ett halsband om man kan säga det till det, men egentligen ville jag ha en 30e (..) britney spears circus tskirt.
Om 6 timmar startar vi till flygfältet och far till Italien! Och jag har inte ännu packat färdigt mhm. Well det är allt för ikväll, hörs om en vecka!

byebye finland.

Kavaj hm.
Imorgon far jag till Danmark! Åker med flyg till Köpenhamn och tar därifrån tåg till Maribo (hehe). Jobbiga är att jag måste byta tåg ett par gånger emellan, finns inte en dirket förbindelse.. Men men kanske jag endo klarar mig, sen följer det sig bara segling segling segling! Sovning i tält, morgongröt, musik .. Men ni skall också ha en underbar vecka! Ha det bra och jag hörs med massor med bilder när jag kommer tillbaka!